صفحات

۱۳۹۷ آذر ۱۰, شنبه

پیروزی افتخارآفرینان عرصه ورزش معلولیت

تیم ویلچیر بسکتبال افغانستان، در جام قهرمانی "حنا لحود" لبنان با بردهای پی در پی به مقام قهرمانی رسید.
این پیروزی خیره کننده و الهام بخش، در گام نخست محصول زحمات، تلاش و سخت کوشی خود اعضای تیم می باشد. در عین حال نقش فدراسیون ویلچیر بسکتبال افغانستان مربیان خارجی و داخلی، حامیان مالی و معنوی تیم، دست اندرکاران ورزش معلولیت و به ویژه کمیته بین المللی صلیب سرخ افغانستان (ICRC) که حمایت های همه جانبه ، فراگیر و همیشگی اش باعث پیروزی های پی در پی این تیم شده است، مهم و اساسی می باشد. کمیته بین المللی صلیب سرخ در پهلوی خدمت فوق العاده بازتوانی و توانبخشی اشخاص دارای معلولیت در دوران سه دهه اخیر، تسهیلات لازم و مورد نیاز را در ورزش بکستبال بالای ویلچیر نیز فراهم کرده است. پیروزی ورزش کاران دارای معلولیت، اهمیت ورزش اشخاص دارای معلولیت را باید در سطح ملی بیشتر از گذشته برجسته سازد.
ورزش نقش مؤثر در توانمندسازی، شمولیت و آگاهی دهی اشخاص دارای معلولیت دارد. ورزش نه تنها که برای سلامت فردی ورزش کار خیلی مفید است، بلکه ابزاری کارا برای اطلاع رسانی مناسب از ظرفیت ها، توانمندی ها و برجسته کردن حقوق و نقش این قشر در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فردی، می باشد.   
این پیروزی بار دیگر ثابت ساخت که اشخاص دارای معلولیت به سهولت  ها، امکانات و حمایت های فراگیر و متناسب به نیازشان، ضرورت دارند.
آنچه که مهم است، دولت، جامعه و نهادها در فراهم سازی زمینه ها و فرصت های توانمندساز برنامه ریزی نماید و نیز در تطبیق آن سعی نمایند. اشخاص دارای معلولیت نیازی به نگاه های خیراتی، ترحمی و حتی تشویق ندارند. البته ورزش معلولیت تا هنوز تشویقی که شایسته شان بود، نشده اند و حتی پوشش رسانه ای آن نیز در مقایسه با سایر مناسبت های ورزشی کمتر بوده است. خوب است که بعوض تشویق بی حاصل که به نحوی گریز از مسوولیت است، نهادها بر مسوولیت شان که همانا فراهم سازی فرصت ها است، بکوشند. قابل ذکر است، تشویقی توام با ایفای وظیفه، مشکل نمی نماید.
نوت: عکس ها از صفحه فدراسیون ویلچیر بسکتبال افغانستان گرفته شده است.



#Wheelchair_Basketball_Federation_of_Afghanistan_WBFA.
#International_Committee_of_Red_Cross_ICRC.
#Importance_of_Disabaility_Sport.
#Government_Bearer_of_Duty.
#Alberto_Cairo.
#Shukrullah_Zeerak.
#Khuja_Wasiqullah_Sediqi.
#Abdul_Hussain_Hessary.
#Afghanistan_Paralympics.

Note: 
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=789411644724063&id=782728868725674&__xts__[0]=68.ARDnkdWvliWMmAP6m3YTQoy0_eGtu-mmPpeDU0j_j06eSJuN2XFa2ZkCeRJj8Gx5VR248tg1SHrKCtK53zNo1VNPBIFEABWYprT15uUji-mcJZ1jR7Oakjs6maCHkVL2ABNy3CPzJmTD7RA2IhR7ksv-3dvcEKAayufHNyGP3xwlWxabmSCrlATYkBC18fVNipQ9qWuBoWnDeHD2z-Ru2aro-JJiv9snCcx5M1q6HHJfHr2H1UAitytm1C_6S-tpVN34Fl1nL8uBUkbTMEwMtwXvWeYsC_QcX2QQNa938V1s6gzoy2TOC0TTv0dXyDW4iJwbdE0QaGvitYNX9vU3SsU&__tn__=-R

هیچ نظری موجود نیست: